Uitkomstgerichte zorg

Een goede behandeling past bij de persoonlijke situatie van een patiënt. En dat kan voor iedereen anders zijn. Zorgprofessional en patiënt horen samen te kunnen beslissen wat voor die persoon de beste behandeling is. En te overleggen waar de kwaliteit het beste is. Om deze ontwikkeling door zorgprofessionals, patiënten en zorgaanbieders te stimuleren, investeert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) € 70 miljoen in het Programma Uitkomstgerichte Zorg (periode 2018-2022). Dat doet ze in nauwe samenwerking met (koepels van) alle betrokken partijen, inclusief de zorgverzekeraars.

Meer informatie Minder informatie
Uitgelicht
ZKN Academie
15 sep

ZKN Academie | Passende zorg in de praktijk

Online
Profielfoto van Rukiye Bayar Profielfoto van Mark Rehorst Profielfoto van Aida Erami Profielfoto van Mariët Versteegen 8 deelnemers

Voor: medische specialisten, directeuren, bestuurders, beleidsmedewerkers

Thema 

Tijdens deze ZKN Academie neemt prof. dr. Tijn Kool, hoogleraar passende zorg, deelnemers mee in de wereld van passende zorg. Aan de hand van concrete...

Nieuws

Nieuws | 19 juni 2025

In de spotlight: Zorgpad duimbasisartrose van Equipe Zorgbedrijven

Hoe zien we passende zorg terug in de praktijk? Vijf vragen aan Harm Slijper (Equipe Zorgbedrijven), die tijdens het ZKN Jaarcongres op 5 juni 2025 de...
Nieuws | 17 juni 2025

In de spotlight: HartWacht van CCN

Hoe zien we passende zorg terug in de praktijk? Vijf vragen aan Dr. Igor Tulevski (Cardiologie Centra Nederland) die tijdens het ZKN Jaarcongres op 5...

Passende zorgpraktijken

Afbeelding van Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli: individueel behandelplan voorkomt onnodige zorg

Rugpoli voorkomt onnodige zorg door intensieve screening vooraf. Hierdoor is zorg o.a. effectiever, zijn er minder multidisciplinaire overleggen nodig en zo'n 50% minder OK-indicaties. Lees verder.

Afbeelding van CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

CortoClinics: digitale zorgoplossingen & samen beslissen

Cliënt- en medewerker tevredenheid verhogen door inzet van digitale oplossingen? CortoClinics deed het met succes. Nu wordt er passende zorg geleverd én is er meer tijd voor de cliënt.

Vragen over dit thema?

Neem contact op met de redacteur, Martine de Jong.

Contactpersoon