Actuele wachtlijst basis goede zorgbemiddeling
Door uw wachtlijsten op te schonen helpt u patiënten sneller aan passende zorg én vergroot u de kans op extra instroom. Deze actie is een belangrijke stap richting proactieve zorgbemiddeling binnen AZWA.
Het opschonen van wachtlijsten is afgesproken binnen het Aanvullend Zorg- en Welzijnsakkoord (AZWA) en biedt zelfstandige klinieken mogelijk direct voordeel. Door een actueel beeld van uw wachtlijst te hebben, wordt duidelijk waar ruimte is. Dat kan leiden tot extra instroom van patiënten, juist omdat veel klinieken korte of geen wachtlijsten hebben. Zo draagt u direct bij aan snellere en betere toegang tot zorg.
Vernieuwde handreiking beschikbaar
Op 10 november heeft uw organisatie een e-mail ontvangen met het Uitvoeringsprotocol, de bijbehorende Handreiking en aanvullende uitleg. Ook vond op 13 november een vragenuurtje plaats voor ZKN-leden. Inmiddels is er een herziene versie (zie bijlage) van de handreiking beschikbaar, met de juiste definitie van de wachtlijst bij behandeling. Wij adviseren u deze versie te gebruiken.
Deel uw voortgang en verbeter de wachtlijstaanpak
Op vrijdag 21 november ontvangt u een korte ledenenquête waarin we de voortgang en ervaringen ophalen. Deze inzichten worden op groepsniveau gedeeld binnen de AZWA-overlegtafels. De geleerde lessen vormen de basis voor een vervolgtraject gericht op het structureel schoonhouden van wachtlijsten.
Vragen?
Mail naar info@zkn.nl.
Vragen over dit artikel?
Stel uw vraag of opmerking in de reacties hieronder. Of neem contact op met de auteur, Martin Blokpoel.

