Patiëntenfederatie Nederland start campagne digitale zorg
Op 2 juni is Patiëntenfederatie Nederland gestart met een landelijke bewustwordingscampagne 'zorg digitaal – fijn dat het kan'. Deze campagne is bedoeld om patiënten en cliënten bewust te maken van digitale zorg.
De zorg in Nederland staat onder druk, mensen worden ouder en hebben vaker complexe zorgvragen. Om de zorg toegankelijk, betaalbaar en toekomstbestendig te houden zijn hier afspraken over gemaakt in het Integraal Zorg akkoord (IZA). Digitale zorg is hier ook een onderdeel van. Met de campagne van Patiëntenfederatie Nederland worden patiënten/cliënten aan de hand van een aantal voorbeelden geïnformeerd over de mogelijkheden van digitale zorg.
Inzet meerdere kanalen
De campagne maakt via verschillende kanalen (tv, radio, online, print en social media) zichtbaar wat digitale zorg is en hoe het mensen kan helpen om laagdrempelig contact te houden met hun zorgverlener.
Vier thema’s
Binnen de campagne worden vier thema’s uitgelicht:
- Thuismonitoring (bij chronisch zieken – hartfalen, COPD, diabetes)
- Digitale toegang tot de huisarts (online afspraak maken, herhaalmedicatie aanvragen en e-consult)
- Langer zelfstandig thuis wonen (medicijndispenser, leefpatroonmonitoring)
- Hybride (digitale) ggz (online platformen, apps, digitaal contact met je behandelaar)
Bekijk de video voor thuismonitoring.
Meer weten?
Voor meer informatie kunt u terecht op jouwzorgdigitaal.nl. Hier vindt u ook een toolkit met promotiematerialen (posters, flyer, narrowcasting, social media enzovoort) die u kunt gebruiken in uw kliniek.
Vragen over dit artikel?
Stel uw vraag of opmerking in de reacties hieronder. Of neem contact op met de auteur, Saskia Deerenberg.